De volgende op de planning is een langverwachte build voor mij. Ik begin eindelijk met de 1918 Aircraft Browning na twintig jaar onderdelen te hebben verzameld. Het was een ontvangerbox in WWI-stijl met de zwaluwstaartbodemplaat, hij gebruikt een sleufvormige loopmantel en de beruchte miereneter-booster die Lucky13 getrouw heeft gereproduceerd. Ze gebruikten een watergekoelde loop uit de Eerste Wereldoorlog van 1917 en ik heb een geblauwde NOS-loop die speciaal voor deze build is bewaard.
De meeste onderdelen zijn uniek en vrijwel onmogelijk te vinden omdat Marlin Rockwell er maar een paar duizend van produceerde en ze bijna onmiddellijk werden vervangen door de 1919 Aircraft Browning.
De bouten zullen sommigen van jullie misschien herkennen omdat ze alle 1918-bouten hebben omgebouwd voor gebruik in de 22 cal. trainers omdat ze al drastisch waren verlicht en de 1919 aircraft bout was totaal anders dus er was geen gebruik voor ze, daarom zijn ze erg moeilijk te vinden in originele specificaties.
De slagpennen zijn ongeveer 3/8" langer dan een standaard 1919 slagpen en de geparkeerde op de bodem op de foto is een standaard 1919 slagpen, alleen ter referentie.
De searveer was een zeer vroeg gefreesd ontwerp, wederom een eenhoorn die moeilijk te vinden was, maar Greaser heeft me met deze geholpen.
De bovenste dekselvergrendeling is de vroege trofee-cupvergrendeling.
De bovenplaat is een vroeg gefreesd patroon.
De trunnion is als een 1919 trunnion maar zonder voorziening voor een vizier en het loopgat is kleiner om de watergekoelde loop te accepteren, dus weer een vreemde eend!
De schoppen, nou, er zijn maar twee complete sets die we kennen en 3 sets die zijn gestript. Ik heb er een van elk en de complete set is net naar me toe gekomen vanwege een lid hier en hoewel ik de tekeningen heb, keek ik er niet naar uit om de zeer complexe onderdelen in de gestripte set te reproduceren.
Ik kon een originele gedeeltelijke riem (346 Rds.) scoren, wat een 1000 Rd. riem was toen ze voor het eerst uitkwamen.
Ik heb een paar zijplaatstukken die origineel Marlin Rockwell zijn die ik zal enten op een semi-automatische zijplaat en de originele linker zijplaat zal uiteraard wat laswerk nodig hebben om de achterste vizierbeugel en de bodemplaat klinkgaten te bedekken, evenals terug te keren naar USGI-specificaties, maar aangezien ik het geweer blauw maak, zal geen van de lasnaden zichtbaar zijn. Sommige onderdelen zijn gepolijst en klaar om te blauwen, dus ze staan niet op de foto's en hoewel dit geen build van vijf minuten is, zal ik het voor het einde van de zomer af hebben en de thread updaten als de dingen vorderen.
De meeste onderdelen zijn uniek en vrijwel onmogelijk te vinden omdat Marlin Rockwell er maar een paar duizend van produceerde en ze bijna onmiddellijk werden vervangen door de 1919 Aircraft Browning.
De bouten zullen sommigen van jullie misschien herkennen omdat ze alle 1918-bouten hebben omgebouwd voor gebruik in de 22 cal. trainers omdat ze al drastisch waren verlicht en de 1919 aircraft bout was totaal anders dus er was geen gebruik voor ze, daarom zijn ze erg moeilijk te vinden in originele specificaties.
De slagpennen zijn ongeveer 3/8" langer dan een standaard 1919 slagpen en de geparkeerde op de bodem op de foto is een standaard 1919 slagpen, alleen ter referentie.
De searveer was een zeer vroeg gefreesd ontwerp, wederom een eenhoorn die moeilijk te vinden was, maar Greaser heeft me met deze geholpen.
De bovenste dekselvergrendeling is de vroege trofee-cupvergrendeling.
De bovenplaat is een vroeg gefreesd patroon.
De trunnion is als een 1919 trunnion maar zonder voorziening voor een vizier en het loopgat is kleiner om de watergekoelde loop te accepteren, dus weer een vreemde eend!
De schoppen, nou, er zijn maar twee complete sets die we kennen en 3 sets die zijn gestript. Ik heb er een van elk en de complete set is net naar me toe gekomen vanwege een lid hier en hoewel ik de tekeningen heb, keek ik er niet naar uit om de zeer complexe onderdelen in de gestripte set te reproduceren.
Ik kon een originele gedeeltelijke riem (346 Rds.) scoren, wat een 1000 Rd. riem was toen ze voor het eerst uitkwamen.
Ik heb een paar zijplaatstukken die origineel Marlin Rockwell zijn die ik zal enten op een semi-automatische zijplaat en de originele linker zijplaat zal uiteraard wat laswerk nodig hebben om de achterste vizierbeugel en de bodemplaat klinkgaten te bedekken, evenals terug te keren naar USGI-specificaties, maar aangezien ik het geweer blauw maak, zal geen van de lasnaden zichtbaar zijn. Sommige onderdelen zijn gepolijst en klaar om te blauwen, dus ze staan niet op de foto's en hoewel dit geen build van vijf minuten is, zal ik het voor het einde van de zomer af hebben en de thread updaten als de dingen vorderen.