1919 A4 Forums banner
21 - 40 of 149 Posts
Discussion starter · #24 ·
Gearlogo Ik heb mijn plaat jaren geleden in een kit gekregen en dat is wat het avontuur begon. Ik ben vandaag eigenlijk eerder gestopt met werken dan ik dacht, dus ik dacht waarom niet beginnen? Zowel de rechter- als de linkerplaat zijn gelast en alle extra gaten zijn opgevuld, izzy mods omgekeerd en het rechter zijplaatgedeelte is nu geënt op een semi-zijplaat.
Ik ben misschien niet Mike Duke, maar ik moet proberen hem bij te houden. Ik zal morgen alles bewerken en foto's plaatsen na een beetje polijstwerk. Ik heb zitten spelen met hoe ik het beste om kan gaan met het doorgestreepte vliegtuig in de gravure en de overstempels kan verwijderen, maar ik denk dat ik het gewoon zo laat omdat het deel uitmaakt van de geschiedenis. Ik had een nieuwe semi-zijplaat kunnen laten maken volgens mijn specificaties, maar het zou niet hetzelfde zijn als het originele graveergedeelte te gebruiken, dus ik ga er gewoon mee door.

Het zou een voormalig model uit 1918 moeten zijn. Het 1919 Aircraft-kanon had andere specificaties voor de zijplaten, een andere boven- en onderplaat, enz., en kon niet worden omgebouwd naar A4. Die LSPs duiken af en toe op en ik heb er ook een in mijn verzameling.

Je komt er niet zo gemakkelijk vanaf, mijn vriend! Maar wie ben ik om te praten?

View attachment 129498

View attachment 129497

En ze krijgen zulke mooie kleuren als ze heet worden!

View attachment 129499
Ooooo nieuwe glanzende bewerkte goedheid. Nooit overwogen om een AC-kanon te maken, maar tooly heeft me erin gepraat. Zal zeker niet zo mooi zijn als die van hem, maar ik zal het uiteindelijk in elkaar zetten. 😂

Discussion starter · #30 ·
Ooooo nieuw glanzend machinaal bewerkt goed. Nooit overwogen om een AC-kanon te maken, maar Tooly heeft me overgehaald. Zal zeker niet zo mooi worden als die van hem, maar ik zal het uiteindelijk in elkaar zetten. 😂
Uiteindelijk zal ik iedereen verslaafd krijgen aan de rare builds, het is onderdeel van mijn masterplan om ervoor te zorgen dat mijn spullen iets waard zijn als ik een dutje doe lol
Eerlijk gezegd, ik heb altijd gedacht dat als je toch een build gaat doen, je er dan een moet doen die niet bestaat of zeldzaam is, zodat je jezelf onderweg echt kunt kwellen.

Zitten daar geen niet-standaard bufferonderdelen in?
De SNL-uitsplitsing van de Aircraft Spade Grip toont de gebruikelijke vezelschijven in de buffer. De originele vaste buffer op de 1918 Aircraft had ook vezelschijven, maar gebruikte een mix van 1/4" en 1/8" diktes. De veerbuffers verschijnen pas in de jaren 1930, gebaseerd op tekeningdata.

Ik heb nog steeds een echt vliegtuig om je geweer op Russ te monteren... Het is te koop en moet deze zomer naar een nieuw huis. Ik heb alleen je uiterste verzekering nodig dat de onderbreker op GEEN ENKELE manier uit de tijd kan raken met de prop. Anthony Fokker had het in 1915 bedacht.
Image

• Like
Reactions: toolmanm203
Gedachten over deze top cover. Zie ik een "W" of wil ik er gewoon een zien? Ik neem aan dat je er al een hebt, maar die niet is afgebeeld. Pintle pad ter vergelijking van "W"

Discussion starter · #37 ·
Gedachten over deze top cover. Zie ik een "W" of wil ik er gewoon een zien? Ik neem aan dat je er al een hebt, alleen niet afgebeeld. Pintle pad ter vergelijking van "W"

Verzonden vanaf mijn SM-G996U met Tapatalk
Craig, ik ben er vrij zeker van dat dit niet Westy gemarkeerd is, sorry

Ik ben er vrij zeker van dat het niet alleen om een tweede mening gaat. Ik heb het om die reden vele jaren geleden niet gekocht. Al mijn Westinghouse-hoezen zijn gemarkeerd tussen de twee klinknagels. Geen exacte wetenschap. In principe wilde ik je de topcover aanbieden. Ik weet zeker dat je er veel hebt die je als deurstopper gebruikt.

Discussion starter · #40 ·
Oké, hier is het opgemaakt met tijdelijke tapeinden. Ik heb al het laswerk twee dagen geleden gedaan en de platen ruw gepolijst. Ik kon vanmorgen de tapeinden, nokken en de palbeugel toevoegen en het is voorlopig alleen ruw gepolijst, maar het begint vorm te krijgen. Ik moet nog de originele WOI-bodemplaat erin lassen en als dat klaar is, kan ik beginnen met de vervelende taak van de laatste polijstfases.

Wie dit destijds heeft gedemilitariseerd, zou een klap moeten krijgen, want ze waren een beetje overdreven met een zeer destructieve slijper! Ik zal niet alle markeringen kunnen verwijderen en het grootste deel van het Blanchard-slijpen verliezen, maar het is wat het is. Voor degenen die het interesseert, de tapeinde gebruikt de zeer vroege stijl bunterplaat over de volledige breedte, die in de tapeinde is gedovetailed. De meeste kleine onderdelen, de mantel en de booster zijn definitief gepolijst, dus ze zijn klaar om te blauwen.

Het duurt een maand voordat ik het belangrijkste onderdeel voor het slotframe krijg dat de trekker bedient, dus ik kan in ieder geval de tijd nemen met alle definitieve polijstwerkzaamheden en ik zal de thread updaten als de dingen vorderen.

21 - 40 of 149 Posts